Tu consumi fruncte si suc de fructe zilnic?

Tu consumi fruncte si suc de fructe zilnic?

Sucul de fructe a fost privit odata ca parte a unei alimentatii sanatoase, dar astazi este adesea vazut ca ceva ce ofera o prea mare doza de zahar. Dar, asa cum vom sustine in acest articol, sucul de fructe nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra. Motivele principale pentru a nu consuma fructe sunt

Sucul de fructe a fost privit odata ca parte a unei alimentatii sanatoase, dar astazi este adesea vazut ca ceva ce ofera o prea mare doza de zahar. Dar, asa cum vom sustine in acest articol, sucul de fructe nu ar trebui sa lipseasca din dieta noastra. Motivele principale pentru a nu consuma fructe sunt faptul ca implica efort si deseori este incomod de preparat. 

Cei mai multi dintre noi au auzit ca ar trebui sa consumam fructe si legume zilnic. Cu toate acestea, mai multe sondaje au aratat ca putini oameni fac acest lucuru. Desi, un studiu a concluzionat ca o dieta saraca este responsabila pentru unul din cinci decese si sugereaza ca beneficiile mai mari pentru sanatate ar putea rezulta din cresterea consumului de cereale integrale, nuci, fructe si legume.

Cercetarile au aratat ca sucurile au efecte foarte diferite asupra organismului nostru. Un studiu american si chinezesc facut cu aproape 200.000 de oameni a scos la iveala ca sucul de fructe indulcit cu zahar a crescut riscul de diabet, in timp ce sucul natural, cum este de exemplu sucul de aronia, nu. Un alt studiu a aratat ca bauturile indulcite cu zahar cresc greutatea copiilor.

Cele mai citite articole

Sucurile contin numeroase substante nutritive – cum ar fi vitamina C, polifenoli si carotenoizi – care apar doar la cantitati limitate in bauturile indulcite cu zahar. Vitamina C, in special, a fost asociata cu tensiunea arteriala redusa, riscul mai mic de boli de inima si o speranta de viata mai mare pentru barbati.

Polifenolii – care dau fructelor culorile rosu, violet si albastru – au proprietati antioxidante, antiinflamatorii si antivirale. Un rezumat al celor 22 de studii asupra flavonoidelor (un tip de polifenol) a constatat ca un aport ridicat reduce riscul de deces prematur cu 25%. Iar aportul de antocianidine – un alt polifenol – reduce riscul de a dezvolta diabet.

In cele din urma, carotenoizii (responsabili de culorile portocaliu, galben si rosu) au fost asociati cu riscuri mai mici de cancer. Un alt studiu le-a legat de un risc mai mic de a dezvolta cancer oral si laringian. In mod similar, nivelurile mai mari de carotenoizi din sange au fost legate de o rata redusa de cancer de san.

Cele mai citite articole

Recomandate

Adauga un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Recente

Trending

Cele mai citite articole