O vitrină frigorifică este un echipament complex. Dar, pentru a alege un echipament cu adevărat de înaltă calitate, merită să înțelegi principalii parametri pe care este bine să îi ai în vedere. Este important nu numai să inspectezi vitrina în exterior, dar și să verifici funcționalitatea acesteia. Este recomandat să acorzi atenție crescută detaliilor, uneori invizibile la prima vedere.

Tipuri de vitrine frigorifice pentru afacerea ta

Înainte de a cumpăra un astfel de echipament, ar trebui să te decizi asupra tipului de vitrină. Dacă ai o afacere de catering, atunci vei avea nevoie de modele de vitrine orizontale, de vitrine frigorifice verticale și, în unele cazuri, de exemplu, pentru o cafenea, o vitrină de banc.

Pentru o cofetărie, patiserie sau brutărie sunt necesare vitrine spectaculoase cu rafturi. Iar pentru magazinele alimentare, vitrinele reci orizontale și verticale obișnuite, cu temperatură joasă, medie și dulapurile frigorifice. Pentru o florărie și supermarketuri mari, vitrinele mari verticale cu iluminare bună și uși de sticlă.

Mai trebuie să te informezi și legat de adâncimea echipamentului pentru o bună expunere a  mărfurilor în vitrina pe care urmează să o cumperi. În unitățile largi, această dimensiune este de 110 cm, în cele medii de 100 cm, în cele înguste de 90 cm sau chiar mai puțin.

Vitrinele frigorifice trebuie alese și în funcție de produsele care vor fi așezate în ele spre a fi văzute de către clienți. Dacă într-o vitrină există mai multe tipuri de produse concomitent, de exemplu, diferite legume, atunci este mai bine să iei o unitate cu împărțire în compartimente. Dacă intenționezi să depozitezi un singur tip de produs (vitrina rece pentru carne sau pește), atunci te vei putea descurca și cu un dispozitiv dintr-o singură bucată.

Dacă nu vrei să oprești periodic vitrina pentru dezghețare, este recomandat să alegi un echipament frigorific cu sistem No Frost.

Merită să fii atent la grosimea sticlei (mai ales dacă vitrina frigorifică este închisă). Cu cât este mai gros geamul, cu atât temperatura necesară este menținută mai bine în interiorul echipamentului. Pentru a preveni rănirea accidentală este important să alegi unități cu sticlă călită durabilă.

Nu uita de panoul de control. Poate fi electronic sau mecanic. Primul este mai comod, are butoane pentru reglarea temperaturii existente în interiorul vitrinei, oprirea și pornirea funcțiilor individuale.

Pentru funcționarea profitabilă a vitrinei, trebuie să ții cont obligatoriu și de clasa energetică. 

Astăzi, vitrinele sunt echipate cu funcții suplimentare. Desigur, dispozitivele cu un număr extins de opțiuni sunt mai scumpe, dar lucrul cu ele este mai ușor și mai convenabil. De exemplu, există vitrine cu un aparat de produs gheață încorporat. Această funcție este relevantă pentru acele unități care au nevoie de gheață proaspătă pentru a răci produsele, felurile de mâncare sau băuturile.

Elementele principale ale vitrinei frigorifice

  • Cadrul. Este realizat din oțel inoxidabil sau metal galvanizat. Cel mai adesea este vopsit în alb.
  • Zona de afișare. Poate fi din plastic sau metal (oțel inoxidabil). Plasticul este un material mai ieftin, dar nu funcționează la fel de bine ca oțelul inoxidabil. Zona de afișare este adesea clasificată după culoare. Culoarea tradițională albă este universală, de aceea este folosită pentru depozitarea oricărui produs. Cele vopsite în verde, de regulă, sunt folosite pentru afișarea legumelor, fructelor și ierburilor, iar cele în nuanțe de negru și roșu pentru afișarea produselor din carne. Mai mult decât atât, culoarea acoperirii indică adesea regimul de temperatură în care poate funcționa acel echipament de refrigerare.
  • Iluminarea de fundal. O vitrină cu iluminare convențională este o opțiune tradițională potrivită pentru orice produs. Utilizarea luminii colorate trebuie făcută cu o atenție maximă. Produsele din carne evidențiate în tonuri de roșu vor arăta mai avantajos. În alte cazuri, o culoare suplimentară poate strica aspectul chiar și al celor mai proaspete și mai prezentabile produse.
  • Sistemul de dezghețare. Acesta, ca în orice alt echipament frigorific, poate fi automat sau manual. Dezghețarea automată (sistemul No Frost) este astăzi cel mai solicitat. Vitrinele fără acest sistem sunt mai ieftine decât omologii lor, dar necesită o întreținere atentă și dificilă. O astfel de vitrină va trebui să fie oprită periodic pentru a permite gheții din interior să se dezghețe. In cazul unui sistem automat de dezghețare nu este nevoie să faci manual operațiuni complexe. Sistemul în sine va dezgheța vitrina după cum este necesar.
  • Compresorul – „inima” echipamentelor frigorifice. Activitatea vitală a vitrinei depinde de funcționarea sa neîntreruptă (datorită acesteia, vaporii de aer rece sunt comprimați și mutați în vitrină).
  • Sistemul de alimentare cu frig. Poate fi extern sau încorporat. Vitrinele cu unitate frigorifică încorporat sunt potrivite pentru magazine mici, supermarketuri, magazine de catering (unde nu este necesară o cantitate mare de echipamente frigorifice). Frigul de la distanță este cea mai bună opțiune în acele puncte de vânzare unde sunt multe vitrine. De regulă, în acest caz, sistemul deservește toate vitrinele de pe platforma de tranzacționare. Generatoarele de frig sunt instalate într-o încăpere special destinată acestor scopuri. Astfel de vitrine sunt mai scumpe și mai greu de instalat. În același timp, nu fac zgomot precum sistemele cu frig încorporat (tot zgomotul de la generatoare rămâne într-o cameră separată), economisesc spațiu în platforma comercială. Sunt mai ușor de reparat: un generator de la distanță nu este greu de înlocuit cu unul nou.

Așadar, pentru a cumpăra o vitrină frigorifică, trebuie să ții cont de multe aspecte. Studiază ofertele de la TC Romania Crown Cool și alege vitrina care te va ajuta cel mai mult la vânzări și îți poate aduce profit suplimentar.

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!