Copiii au o sursa interminabila de imaginatie si creativitate, calitati care, stimulate in mod corespunzator, ii pot ajuta sa-si descopere adevaratele pasiuni. Aceste pasiuni se pot materializa, ulterior, in cariere. De aceea, este important ca fiecare copil sa aiba posibilitatea de a se exprima liber in legatura cu ceea ce ii place si in legatura cu ceea ce isi doreste sa devina.

Asadar, o tabla magnetica poate fi o „unealta” incredibil de utila in indeplinirea acestei sarcini de ordin didactic. Cu cat elevii si studentii au posibilitatea de a vedea si intelege cat mai clar lectia, cu atat le va fi mai usor sa inteleaga ce le place si ce nu. 

Profesorul poate folosi tabla magnetica pentru diverse activitati interactive, cu ajutorul carora sa intre intr-o forma de dialog cu elevul, intelegandu-i nevoile si pasiunile, intelegand care sunt golurile sale si abordand noi metode didactice de a-l ajuta pe acesta sa plece acasa cu lectia invatata.

Cum poate fi de folos o tabla magnetica?

Activitati interactive

Tabla magnetica poate fi folosita in scopul de a ilusta cat mai bine lectia ce urmeaza a fi predata. Se pot folosi diverse imagini sau tabele, care pot fi prinse cu magneti. In acest fel, copiii pot sa vada clar ce-si doreste respectivul profesor de la ei. De asemenea, tabelele frumos organizate si scrisul cu markere colorate pot stimula capacitatea fiecarui copil de a invata. De exemplu, aceste metode pot fi folosite la ora de istorie, pentru a se evidentia cat mai bine anul ce trebuie retinut.

Activitatea de predare – invatare

Sunt multi profesori care folosesc tabla pentru a ilusta prin intermediul sau un scurt rezumat al intregii lectii, in care se ajuta de diverse culori pentru a evidentia anumite cuvinte, fraze sau cifre. De asemenea, aceasta tabla, la sfarsitul orei, este ca o oglinda a activitatii de la ora respectiva, in care sunt cuprinse teoria, exemplele, dar si exercitiile. De exemplu, la ora de engleza, cand se preda o noua lectie despre timpurile verbale, se poate folosi tabla magnetica pentru a se scrie teoria, ulterior exemplul, iar, dupa aceea, exercitiul, pentru a le stimula elevilor cat mai bine atentia.

Introducerea unei table interactive in activitatile didactice

Folosirea unei table interactive in Romania este un lucru destul de rar intalnit, dar care ar trebui sa fie din ce in ce mai popularizat, mai extins, pentru ca, prin intermediul acesteia, elevul are oportunitatea de a invata cel mai bine. Fie ca este pus sa lucreze in echipa, fie ca interactioneaza cu profesorul pe parcursul predarii lectiei de noi cunostinte, atentia elevului este intotdeauna mentinuta activa. 

In metodele traditionale de predare este aproape imposibil sa se implice in fiecare ora toti elevii astfel incat sa-si dea seama fiecare ca ceea ce spun sau fac aduce o contributie uriasa la continuarea eficienta a procesului de predare. 

Tabla interactiva este o „unealta” didactica a viitorului, o modalitate prin care copiii isi pot exterioriza gandurile si pot intelege cat mai eficient lectia predata.

Prin urmare, activitatile didactice care includ table magnetice si interactive sunt mult mai benefice in intregul proces de predare – invatare, astfel incat fiecare elev sau student are ocazia sa-si exprime opinia si sa-si valorifice creativitatea.

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!