Adesea, cele mai semnificative beneficii ale certificarii ISO sunt mai degraba interne decat de marketing. Acest lucru este confirmat de Organizatia Internationala pentru Standardizare intr-o serie de studii de caz care examineaza modul in care companiile din peste 20 de tari din intreaga lume au beneficiat de ISO 9001. Urmatoarele au fost identificate ca fiind principalele beneficii:

  • Satisfactia si loialitatea clientilor imbunatatite
  • Angajati mai fericiti si mai competenti
  • Produse si servicii de mai buna calitate
  • Eficienta sporita, mai putine greseli si mai putin timp pierdut

Riscuri generale reduse

Nu ar trebui sa fie surprinzator faptul ca cele mai importante beneficii ale ISO 9001 sunt operationale mai degraba decat marketing. ISO 9001 a fost conceput ca un instrument pentru companii pentru a-si imbunatati operatiunile si rezultatul final; certificarile si beneficiile de marketing au venit mai tarziu.

Satisfactia clientilor este un punct cheie al ISO 9001. Standardul cere ca organizatia  sa determine nu numai daca cerintele clientilor au fost indeplinite, ci si sa monitorizeze perceptia subiectiva a clientilor  asupra acestora. Acest lucru asigura aproape inevitabil ca un sistem de management al calitatii implementat corespunzator va oferi satisfactie clientilor.

Importanta indeplinirii – si intr-adevar a depasirii – asteptarilor clientilor nu poate fi exagerata. Clientii multumiti vor fi pastrati: ei vor deveni clienti repeta si, in cele din urma, vor dezvolta un puternic sentiment de loialitate. In timp util, acestea pot genera fluxuri de venituri suplimentare prin recomandari scrise . Site-ul https://www.certificareiso.ro/certificat-iso-9001/ ofera certificari recunoscute la nivel mondial!

Beneficiile includ de obicei:

Angajatii imputerniciti

Sentimentul de a fi imputernicit joaca un rol major in cresterea satisfactiei in munca. Implicarea si implicarea angajatilor se numara printre principiile de baza ale ISO si cele care contribuie foarte mult la o forta de munca fericita si motivata.

Formarea angajatilor / Cresterea profesionala

Un alt principiu cheie al ISO 9001 este formarea angajatilor. Angajatii raspund intotdeauna favorabil la programele de formare, evaluarile si evaluarile personalului, responsabilitatile suplimentare si oportunitatile de dezvoltare a carierei. Angajatilor le place sa stie ca fac parte dintr-o companie care avanseaza si ca cariera lor este pe maini sigure.

Intelegere mai buna

Concentrarea puternica a standardului ISO pe clienti si nevoile clientilor ajuta personalul sa inteleaga mai bine modul in care actiunile lor afecteaza produsul sau serviciul final si cum actiunile lor pot ajuta la deschiderea drumului catre imbunatatiri.

O implicare mai mare a angajatilor

Cele mai citite articole

ISO 9001 promoveaza o cultura puternica de sustinere care genereaza entuziasm, implicare si productivitate crescuta.

O forta de munca fericita, angajata, bine pregatita si competenta este o forta de munca productiva. In acest sens, satisfactia angajatilor este un beneficiu major al ISO 9001.

O calitate mai buna este ceea ce este asociat de obicei cu – si asteptat de la – ISO 9001 si companiile certificate. Este de fapt unul dintre beneficiile cheie ale implementarii standardului. Urmatoarele studii de caz, publicate de Organizatia Internationala pentru Standardizare, ilustreaza foarte bine acest punct.

Studiile de caz de mai sus sunt destul de tipice. Standardul 9001 incorporeaza ciclul Plan-Do-Check-Act (PDCA). Odata ce aceasta este integrata intr-o cultura care incurajeaza imbunatatirea continua, organizatiile se pot asigura ca procesele lor sunt gestionate eficient si ca oportunitatile de imbunatatire pot fi determinate si luate in considerare.

Cateva dintre cerintele Standardului au ca rezultat – direct si indirect – imbunatatiri ale proceselor operationale, atat in ceea ce priveste eficienta, cat si fiabilitatea. De exemplu, cerintele privind competenta angajatilor, documentatia actualizata si controalele furnizorilor joaca toate un rol in obtinerea mai putine deseuri, deseuri si reprelucrari. Abordarea procesului si gandirea bazata pe risc, ambele fiind concepte fundamentale ale ISO 9001, contribuie la o integrare mai buna si mai eficienta a proceselor operationale, cu mai putin spatiu pentru erori.

Gandirea bazata pe risc este o componenta importanta a Standardului 9001. Pentru a cita din Standardul insusi: „Gandirea bazata pe riscuri permite unei organizatii sa determine factorii care ar putea determina ca procesele sale si sistemul sau de management al calitatii sa devieze de la rezultatele planificate, sa puna in aplicare controale preventive pentru a minimiza efectele negative si pentru a maximiza utilizarea oportunitatilor pe masura ce apar.”

Standardul subliniaza faptul ca riscul trebuie identificat si atenuat in intreaga organizatie. Si nu numai managementul de varf este responsabil – toti angajatii trebuie sa fie implicati. Odata ce o cultura a constientizarii riscurilor a fost stabilita si odata ce controalele necesare sunt puse in aplicare, organizatiile vor beneficia de riscuri globale reduse.

Certificatul ISO este o insigna care merita sa fie aratata cu mandrie. Mareste reputatia companiei tale. Am discutat deja despre cresterea vanzarilor rezultata. Dar reputatia ta poate atrage, de asemenea, angajati mai inalt calificati si poate creste potentialul de parteneriate sau chiar achizitii. Exista nenumarate moduri prin care certificarea ISO si cachetul pe care il genereaza pot beneficia direct si indirect organizatiei voastre.

Beneficiile descrise ale ISO sunt impresionante, dar pentru proprietari si investitori, adesea conteaza doar rezultatul. De aici se pune intrebarea daca certificarea ISO 9001 cu toate beneficiile sale duce intr-adevar la profituri crescute. Sau, cu alte cuvinte, beneficiile interne si de marketing vor depasi costul implementarii si mentinerii sistemului de management al calitatii?

Partea de cost a ecuatiei este relativ usor de identificat, deoarece contribuatorii principali sunt consultanta, instrumentele si instruirea , registratorul si timpul petrecut de personal. A pune o valoare monetara beneficiilor este o provocare mai mare. Si apoi exista factorul timp: care este valoarea culegerii beneficiilor incepand cu, sa zicem, 2 luni fata de 1 an?

In timp ce circumstantele diferite ale fiecarei companii vor duce la raspunsuri diferite, aceste doua reguli sunt adevarate in fiecare caz:

Un sistem ISO simplificat cu procese eficiente nu numai ca minimizeaza costurile de intretinere, dar tinde si sa amplifice beneficiile.

O concentrare pe beneficiile dorite in timpul implementarii ISO duce la cele mai bune rezultate.

Cele mai citite articole